Vi ser det enkelte barn, og er opmærksom på dets behov. Vi kigger på børneperspektivet, og lader nogle børn enten komme først eller sidst i garderoben/badeværelse efter dets behov. Vi har mange overgange i løbet af dagen, både til spisning, oprydning, samling, legeplads, badeværelse, og i disse overgange stræber vi efter tæt voksen guidning samt tydelighed og genkendelighed i rutinerne.
- Forberede børnene
- Mindre grupper
- Voksen styring og være tydelig, så der skabes ro
- Voksen koordinering (de voksne har styr på hvem der gør hvad)
- Vi gør det meningsfuldt for barnet at være i overgangen
- Vi skaber Succesoplevelser for børnene, blandt andet via selvhjulpenhed i garderoben.
- Rutiner og genkendelighed
- Piktogrammer over hvilket tøj vi skal have på, hverdagen i børnehaven,
- Vi er opmærksomme på at børnene ikke står for længde i garderoben og venter inden de skal på legepladsen.